Tuesday 30 September 2014

morning sickness~~~

Alhamdulillah ...
di sahkan hamil .. sebelum ini pernah keguguran sekali (bukan rezeki).Tapi Alhamdulillah setelah 3 bulan kembali hamil semula..heee 

kalau hamil semua org tau mesti akan dapat 1 PENYAKIT namanya ALAHAN / MORNING SICKNESS kan.. ????

sama la .. mengandung kan atif . stage 1 tu memang MC cuti sakit je memanjang. dgn muntah + pening + perut sebu + nak baring jeee.. makan pun tak lalu... memang MALAS tahap dewa. 

Time ni la dapat bermanja dgn encik suami.. heeee.. 

ok.. nak share dgn korg yg mengalami MORNING SICKNESS yg kronik nii (mcm aku). Masa ni ibu hamil yang mengalami gejala ini memang rasa nak selalu berdekatan dengan toilet.  Boleh dipanggil penghuni setia tandas. Muntah-muntah dan badan menjadi lemah. Silap-silap boleh terlentok dalam toilet akibat tubuh badan yang tak bermaya.



Morning sickness yang teruk boleh menyebabkan wanita kehilangan bendalir tubuh yang banyak, dan kehilangan zat galian akan memberikan kesan kepada bayi sekiranya ia berlaku dalam jangka masa yang lama . Bayi mungkin akan mengalami kekurangan berat badan , tidak membesar secara normal kerana kekurangan zat-zat penting yang diperlukan untuk tumbesaran bayi.
Sekiranya menghadapi masalah ini, perkara pertama yg 

penting adalah berjumpa dengan doktor dengan segera. 

Manalah tahu kalau ada simptom penyakit lain yang ada pada diri kita.


Antara Suppliment / Vitamin yg aku amalkan ketika mengandungkan si debab Atif ni.. 
adalah PERFORMANCE DRINK & PEPPERMINT GINGER PLUS




PERFORMANCE DRINK
  • Meningkatkan Tenaga dan Daya Ketahanan Badan - Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat. Menggantikan air yang hilang akibat muntah. Meningkatkan daya tahan otot.
  • mengurang Dehidrasi @ sebagai 'kekurangan air yang banyak dalam badan'. Seseorang ibu yang hamil, perlu memastikan dirinya tidak dehidrasi. Ini adalah kerana, air sangat penting dalam membantu hati dan ginjal membuang kumuhan daripada badan si ibu dan bayi dalam kandungannya.












PEPPERMINT GINGER PLUS
  • Ia tidak mengganggu bayi kerana ia diperbuat dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil KKM. Direka khas oleh pakar herba utk mengurangkan morning sickness ibu hamil.
  • Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut.
  • Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut



ini KHAS untuk ibu-ibu yg kronik macam saya waktu bulan pertama kehamilan.. makan je muntah.. makan je muntah.. huhhhhh.. boleh cuba Set Alahan Kronik ni. In Shaa Allah. 


klik Vitamin VS Morning Sickness  untuk info lanjut !!



Mai AtiQah (ID 921605) - Pengedar Shaklee Perak
No Tel: 019-599 4461
Email: myka_terabytes@yahoo.com
COD area: Batu Gajah, Sri Iskandar, Lahat, Sungkai, Slim River, Ipoh,
POS LAJU Seluruh Malaysia






No comments:

Post a Comment

Shiny Gold Star