Saturday 27 September 2014

BERPANTANG vs CZER ( caesar )

Ok.. Meh sambung time berpantang pulak ye..

Sapa kata bersalin czer tak sakit? meh nak gigit nk tnye sakit tak? hahaha
Nak dukung anak tak boleh lagi.. nak bergerak banyak sangat sakit tang perut tu..
Nak bersin ke batuk ke.. terpaksa tahan..




Bermula lah kisah aku berpantang...
pagi setengah jam sebelum sarapan aku telan Vitamin Zinc Complex. Sangat2 elok hokey untuk pulihkan luka! Alhamdulillah rasa pedih2 dalam perut semakin berkurang selepas amalkan makan
suppliment ini selama seminggu selepas bersalin ikut tingkap..luka kat perut pun dah tertutup rapi.. ++ ada jgk telan PATI HARUAN  ..hanyir pun hanyir lah.. janji luka cepat sembuh.




Selepas sarapan pagi  makan Vitamin B Complex , Vita - Lea & Vita C 500mg al-kisahnye.. aku kurang darah selepas bersalin. so gabungan suppliment2 ini dapat mengurang kan stress , meroyan,penambah darah, peyembuhan tisu, memperbanyakkan susu & mengelakkan anemia . maklumlah pertama kali beranak. stress mesti ada..( kalau stress cmne nak menyusu kannnnn kan?? susu pun segan2 je nak keluar) dgn badan yg lemah xde tenaga nya,.Alhamdulillah.lepas makan supliment2 ni... Stress aku dapat dibendung.. rasa tenang je setiap rasa hari... susu badan pun lancar je.. sebab tak stress dah.. dan badan lebih bertenaga sebab dapat multivitamin dan zat besi yg secukupnya.....heee..





PART MEMBUANG lak...
ini serius.. org beranak normal pun ada masalah dgn Pembuangan Benda Asing (buang air besar) .
sebab cara pemakanan, emosi semua tu menggangu usus..
Malam sebelum tidur ( tidur ke dalam pantang???) hahahah . aku makan Pil Ostemantrik (Kalsium).
pil ni boleh dikatakan ubat sembelit.. sebab akan melancarkan usus dan membantu memberikan kita kalsium yg secukupnya.. ++ orang yg tak berapa suka minum susu.. boleh amik ostematrix ni.. In Shaa Allah NO MORE SEMBELIT hokey!!..

ni antara yang aku amalkan waktu berpantang.. Alhamdulillah anak dan ibu dapat khasiat. apa ibu telan anak pun dapat khasiatnya..


Kalau nak rasa segar selepas bersalin. aku syorkan SET BERPANTANG SHAKLEE .
sebab aku dah makan dan kalau boleh nak share kebaikan dgn bakal2 ibu semua..

Untuk INFO lanjut klik  JOM BERPANTANG  !!
BAGI mereka yang mengalami ALAHAN ketika bulan pertama kehamilan.. LET's CHECK it OUT klik Vitamin VS Morning Sickness 

** pstt ...Terima kasih kepada mak pak mentua yg sudi jaga menantu ni....heee

Mai AtiQah (ID 921605) - Pengedar Shaklee Perak
No Tel: 019-599 4461
Email: myka_terabytes@yahoo.com
COD area: Batu Gajah, Sri Iskandar, Lahat, Sungkai, Slim River, Ipoh,
POS LAJU Seluruh Malaysia


No comments:

Post a Comment

Shiny Gold Star